Κυριακή, Μαρτίου 08, 2020

Καινούργιο :Απόπειρα εξαπάτησης αγγελιοδότη,πως γλίτωσε 300 ευρώ

>
Αποτέλεσμα εικόνας για kainourgiopress ΑΤΜ
φωτο αρχείου
Απόπειρα εξαπάτησης σε βάρος 48χρονου κατοίκου Καινουργίου μέσω αγγελίας σημειώθηκε σήμερα το μεσημέρι σύμφωνα με πληροφορίες του "Κ"...
Ο 48χρονος είχε καταχωρήσει αγγελία σε site αγγελιών το αντικείμενο που πουλούσε ,όταν στις 15:00 σήμερα μεσημέρι Κυριακής δέχθηκε τηλεφώνημα από υποψήφιο αγοραστή.

Αφού ήλθαν σε συμφωνία ο αγοραστής επέμενε να κάνει  άμεσα την μεταφορά του ποσού των 300 ευρώ  μέσω της υπηρεσίας "λεφτά στο λεπτό"της Τράπεζας Πειραιώς.
Μια διαδικασία που ο πωλητής δεν γνώριζε (όπως και πολλοί άλλοι χρήστες) κάτι το οποίο ανέφερε στον "αγοραστή".

Ο αγοραστής του ανέφερε ότι έπρεπε να πάει σε ΑΤΜ της συγκεκριμένης Τράπεζας και τηλεφωνικά θα του εξηγούσε τα βήματα,όπως και έγινε.

Η σύζυγος λοιπόν του υποψήφιου θύματος (πωλητής) πήγε σε ΑΤΜ της Τράπεζας στο Παναιτώλιο και ξεκίνησε την διαδικασία καταχώρησης της εντολής σύμφωνα με τις οδηγίες που ελάμβανε τηλεφωνικά από τον απατεώνα(αγοραστής).Όταν έφθασε στο σημείο της μεταφοράς των 300 ευρώ και πάτησε το οκ,έλαβε μήνυμα ότι το υπόλοιπο του λογαριασμού της δεν επαρκεί για να γίνει η μεταφορά .

Ρωτώντας τον απατεώνα γιατί δεν υπάρχουν τα χρήματα ,αφού όπως ισχυρίζονταν τα έστειλε ,επικαλέστηκε ότι ο λογαριασμός ήταν ανενεργός αφού υπήρχε μηδενικό υπόλοιπο και ζήτησε να καταχωρήσει νέα εντολή από άλλο λογαριασμό με επαρκές υπόλοιπο,αλλά για καλή της τύχη δεν είχε μαζί την δεύτερη κάρτα(ευτυχώς) και αποχώρησε για να την πάρει και να επιστρέψει.

Κάπου εκεί άρχισε να υποψιάζεται  ότι κάτι δεν πάει καλά και  θυμήθηκε ότι διάβασε στο fb για παρόμοιο περιστατικό εξαπάτησης στο Μεσολόγγι.

Αφού συνήλθε από το αρχικό σοκ ενημέρωσε τον σύζυγό της ο οποίος επικοινώνησε με τον απατεώνα ζητώντας του εξηγήσεις για να λάβει την θρασύτατη απάντηση "Ήσουν τυχερός που δεν είχες τα λεφτά στο λογαριασμό αλλιώς θα έβλεπες  τι θα πάθαινες".

Στην συνέχεια κατήγγειλαν το περιστατικό στην Υ.Α Αγρινίου και έδωσαν όλες τις πληροφορίες που ζητήθηκαν για την διερεύνηση του περιστατικού.

Το γεγονός ότι δεν υπήρχαν χρήματα στο λογαριασμό ουσιαστικά απέτρεψε την χρέωση, αφού  όπως αποδείχθηκε η  διαδικασία(που υποδείχθηκε) ήταν  άμεσης μεταφοράς χρημάτων και όχι λήψης ,κάτι το οποίο έγινε αντιληπτό εκ'των υστέρων ,ενώ η κοινοποίηση παρόμοιου περιστατικού βοήθησε στην αποτροπή τελικά της απάτης η οποία καταγράφηκε ως απόπειρα.

Με αφορμή περιστατικά εξαπάτησης πολιτών, σε διάφορες περιοχές της χώρας, από επιτήδειους που προσεγγίζουν κυρίως άτομα τρίτης ηλικίας και με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα τους αποσπούν χρηματικά ποσά, η Ελληνική Αστυνομία συνιστά:

Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών - φιλικών προσώπων.

Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.

Εφόσον άγνωστο άτομο εισέλθει στην οικία σας με οποιαδήποτε πρόφαση (π.χ. διεξαγωγή έρευνας, πώληση κάποιου προϊόντος, ανάγκη να πραγματοποιήσουν μια κλήση κ.λπ.), να μην επιτρέπετε να μεταβαίνει σε άλλους χώρους του σπιτιού σας, πέραν αυτών που χρειάζεται και ποτέ να μην χάνετε την οπτική επαφή μαζί του.

Στην περίπτωση αυτή, να προσέχετε τα προσωπικά σας αντικείμενα, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αφαίρεσής τους με τη μέθοδο της απασχόλησης.

Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού - φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).

Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).

Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται.

Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.

Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.

Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.

Να μην πείθεσθε εύκολα σε ευκαιριακές αγορές προϊόντων που σας προτείνουν άγνωστα άτομα, ιδιαίτερα δε δίχως να δείτε πρώτα τα προϊόντα αυτά.

Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.

Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.

Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.

Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).

Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.

Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.

2 σχόλια:

  1. Η υπόθεση "βρώμαγε" απάτη από την αρχή.1ον Κυριακή καταμεσήμερο που η τράπεζες είναι κλειστές.
    2ονΒιασύνη να γίνει εκείνη την ώρα και μόνο μέσω συγκεκριμένης υπηρεσίας και συγκεκριμένης τράπεζας.
    3ον:Κάνεις έλεγχο υπολοίπου και βλέπεις ότι δεν μπήκαν τα λεφτά....ΓΕΙΑ ΣΑΣ
    3ον.Η συγκεκριμένη υπηρεσία είναι για να στέλνεις άμεσα λεφτά και ο άλλος με τον κωδικό που του στειλες και το ποσό τα πήρε και έφυγε.
    4ον :Οι δικαιολογίες τάχα για ανενεργό λογαριασμό,αν ήταν θα το λεγε στον πελάτη από την αρχή.
    Μεγάλη προσοχή γιατί ο καθένας αν δεν γνωρίζει κάποια εφαρμογή,να μην την χρησιμοποιείς.

    Οι οδηγίες είναι πολύ σωστές και να θυμάστε ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΗΝ ΠΑΤΑΣ και είναι αρκετή σε οποιαδήποτε περίπτωση απάτης .

    Ο Δίκαιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όλα αυτά πρέπει να γίνονται γνωστά και να τα μαθαίνουν χιλιάδες πολίτες ,γιατί κάπως έτσι αποτρέπονται απάτες.Αν δεν κάνω λάθος το δημοσίευμα που αφορούσε στο Μεσολόγγι είχε να κάνει με ανακοίνωση του Ε.Σ Μεσολογγίου αν δεν κάνω λάθος που ανέφερε την συγκεκριμένη υπηρεσία.Έτσι η κοπέλα θυμήθηκε τι διάβασε και ξεσκέπασε την απάτη.Σωστό το ότι ενημέρωσε πρώτα την Ασφάλεια και μετά τον κόσμο.

    Μεγάλη προσοχή,κυκλοφορούν δίπλα μας .Μπορεί να τύχει και σε εσένα και σε εμένα και σε όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά δεν θα δημοσιεύονται!