Τρίτη, Φεβρουαρίου 11, 2020

Ποίημα για τη Ντέμη ή το παλιό Καινούργιο

>
Ημερομηνία 1ης δημοσίευσης 14-3-2018.
Στο kainourgiopress κάθε εβδομάδα θα δημοσιεύεται ένα ανέκδοτο ποίημα για την Τριχωνίδα,το Καινούργιο,το Βλοχό και τις παραδόσεις του τόπου μας ,που υπογράφει ως συγγραφέας τους"Ο Ντεμιώτης".
Ποιος όμως είναι ο "Ντεμιώτης";
Πρόκειται για τον...
 Σπύρο Τσαλδάρη ο οποίος γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Καινούργιο, στις 17 Μαρτίου του 1928.

Οι γονείς του ήταν αγρότες προσφυγές από την Μικρά Ασία. Στα 18 του χρόνια έμαθε την τέχνη της Ραπτικής. Το 1969 μετανάστευσε στο Σικάγο όπου έζησε και εργάστηκε ως ράπτης. Είναι παντρεμένος έχει έναν γιο, έναν εγγονό και μια δισεγγονούλα. 
Το 2008 επέστρεψε στην Ελλάδα.

Σήμερα ζει στην Χαλκίδα. 


Στα χειρόγραφα του υπογράφει τα ποιήματα του ως εξής:
Σπύρος Τσαλδάρης, ο Ντεμιώτης!!!

Το πρώτο ποίημα έχει τίτλο "Το χωρίο μου"

Χωριό μου χωριουδάκι μου
πόσο σ’ έχω πονέσει
εδώ στη μαύρη ξενιτιά
τίποτα δεν μ’ αρέσει
εσύ είσαι η πιο όμορφη
ανάμνηση για μένα
εσένα βλέπω όνειρο
εδώ στα μαύρα ξένα

Χωριό μου χωριουδάκι μου
με τα μικρά δρομάκια
στο χώμα τους ζωγράφιζα
 όμορφα καραβάκια
μα κοίτα που με πήρανε
στα ξένα να με πάνε
και τώρα τα ματάκια μου
εσένανε ζητάνε

Χωριό μου χωριουδάκι μου
με τ’  όνομα σου Ντέμη
για σένα η καρδούλα μου
εδώ στα ξένα τρέμει
θέλω στο άγιο χώμα σου
μια μέρα να γυρίσω
και στον Άγιο Δημήτρη σου
να ‘ ρθω να προσκυνήσω

Σπύρος Τσαλδάρης, ο Ντεμιώτης!!!

4 σχόλια:

  1. Π.Α.ΜΥΖΗΘΡΑΣ14 Μαρτίου, 2018 19:54

    ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΤΙ ΟΜΟΡΦΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΑΣ ΧΩΡΙΟ. ΑΓΑΠΗΤΕ ΚΥΡΙΕ ΣΠΥΡΟ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ.-

    Π.Α.ΜΥΖΗΘΡΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια! Κάντε μία ειδική ενότητα πάνω για να μπορούμε να βρίσκουμε τα ποιήματά του ανά πάσα στιγμή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. κωστοπουλος,κ15 Μαρτίου, 2018 16:02

    παρα πολυ καλο το ποιημα σας,σας περιμενουμε να ερθετε στο χωριο σας να το δειτε και να το χαρειτε οπως ειναι σημερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το μήνυμα του "Ντεμιώτη"

    «Σας ευχαριστώ όλους από τα βάθη της καρδίας μου για τα τόσο θετικά και όμορφα λόγια σας!!!!
    Με βαθιά συγκίνηση και πολλή αγάπη
    Σπύρος Τσαλδάρης".

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά δεν θα δημοσιεύονται!